Oprettelser af noter og kommentarer

For at gøre arbejdet med beskrivelser nemmere og smartere, kan du vælge at bruge noter eller kommentarer. I denne artikel gennemgår vi forskellen på dem og hvordan de oprettes.


Noter:

Noter er tiltænkt som interne noter. De er knyttet et specifik afsnit/blok i en skabelon. En note kan typisk indeholde en lille vejledning eller eksempler på tekst.

Det er kun muligt at oprette en note på virksomhedens egne skabeloner.

  1. Åbn en redigérbar virksomhedsskabelon fra dit bibliotek
  2. Vælg den blok i skabelonen hvor noten skal oprettes:

  3. Tryk på Opret note ikonet i blokmenuen

  4. Skriv den ønskede tekst i notefeltet til venstre og tryk på "Tilføj" for at gemme noten


  5. Når skabelonen/noten skal være synlig/tilgængelig for alle skal skabelonen udgives eller genudgives.


  6. Når en bruger opretter et dokument på baggrund af skabelonen med noten i, så vil noten blive vist ude til venstre.

  7. Ønsker brugeren ikke at se noten, kan den skjules ved at klikke på det lille ikon med øjet. Alle skjulte noter kan findes og genskabes i Kommentarer/Noter panelet:



Kommentarer:

Kommentarer kan oprettes i alle dokumenter i projekter (ikke skabeloner). Man kan lave et kommentarspor til f.eks. kvalitetssikring, som senere kan eksporteres ud til PDF-fil for dokumentation.

Oprettelse af kommentar

  1. Åbn et dokument hvor du ønsker at oprette/tilføje en kommentar
  2. Vælg blokken hvor du ønsker at kommentaren skal fremgå på
  3. I blokmenuen vælges "Opret kommentar"

  4. Skriv din kommentar og gem den ved at klikke på "Tilføj" eller ved hjælp af genvejstasten CTRL+Enter

  5. Hvis en kommentar er løst, kan du skjule den ved at trykke på fluebenet. Alle løste kommentarer kan findes i panelet "Kommentarer/Noter". Det er også muligt at markere dem som ikke løst herfra