Tildeling og ændring af virksomhedsroller
Denne guide gennemgår vi rollerne som ansatte for en virksomhed kan have og hvordan disse kan ændres.
Bemærk: Den bruger som opretter virksomheden vil automatisk blive tildelt Super-virksomhedsadmin som rolle.
Indhold i denne artikel:
Virksomhedsroller
Ikke alle ansatte i en virksomhed skal nødvendigvis have adgang eller kunne det samme. Derfor kan ansatte have én af følgende roller:
Almindelig bruger | Virksomhedsadmin | Super-virksomhedsadmin | |
Max. antal ansatte som kan have denne rolle | ∞ |
∞ |
1 |
Deaktivere ens egen bruger | ✔️ | ||
Oprette nye projekter | ✔️ | ✔️ | ✔️ |
Sende og administrere invitationer | ✔️ | ✔️ | |
Skifte roller på ansatte med rollerne "Admin" og "Alm. bruger" | ✔️ | ✔️ | |
Deaktivere ansatte som er "Alm. bruger" | ✔️ | ||
Deaktivere ansatte som er "Virksomhedsadmin" | ✔️ | ||
Ændre virksomhedens stamdata (navn osv.) | ✔️ | ✔️ | |
Administrere betalingsindstillinger | ✔️ |
Ændring af virksomhedsroller
- 1
-
For at ændre rolle for dig selv eller en anden ansat, så skal du starte med at gå til siden for Ansatte:
- 2
-
Til højre for den ansatte som du vil ændre status på trykkes på knappen Skift rolle:
- 3
-
Herefter åbnes et vindue, hvor der i listen kan vælges den nye rolle. Til sidst trykkes på knappen Skift rolle for at gemme ændringerne:
Ændring af egen rolle som Super-virksomhedsadmin
Der skal altid være én ansat med rollen som Super-virksomhedsadmin. Derfor vil du blive bedt om at vælge en anden ansat, som skal overtage Super-virksomhedsadmin - hvis du som Super-virksomhedsadmin ændrer din egen rolle:
I den første liste vælges din nye rolle. I den nederste vælges hvilken ansat der skal opgraderes/overtage Super-virksomhedsadmin rollen for virksomheden.
Bemærk: Ikke alle har adgang til at skifte roller for andre ansatte i virksomheden. Se tabellen længere oppe i artiklen.